Halal dan Haram

Halal haram

jangan kapel HARAM
Jangan pegang tangan BUKAN mahram HARAM

cliche

ni nak cakap pasal MAKANAN.

dah bnyak nau makanan yg xboleh makan.Kata ini haram itu haram. Itu ada pewarna ni yg ni ada no kod pewarna B0101 *tah apa entah aku pakai tulis je* dan sebagainya.

Kemon lah, bg aku la. bg aku. pendapat aku

kalau dah kata itu haram ini haram. So then kenapa kat pembalut tu still ada tulis Ha Lam Alif Lam

Kalau dah kata haram jgn la nak letak cop halal lagi.

Kalau dah kata Haram jangan lah nak jual kat merata rata lagi.

 ingat bebudak faham ke halal haram. diorang belum mumayyiz. So then diorang yg tak tahu tu sampai beguling guling nak bende tu. Parents pon tak tahu nak ckp cemana.

No cannot! tu x boleh makan

why daddy?

Haram. 

Haram? 

ye haram kita beli yg lain k

No idont want.

 Nak tu jugak nk tu jugak sapai guling guling kat pasaraya. yg org lain tengok ingatkan parents kejam sangat taknak kasi. parents miskin sangat itu pon xde duit nak beli.

mulut org.mana boleh tutup.

kalau org mcm aku kan tengok bebudak tu nangis mcm tu aku yg rasa nak amik je dan tarik budak tu ke counter dan tlg bayarkan.

kesian la weh tengok bebudak nangis kat pasaraya. kau x kesian ke geguling then parents dtg cubit soh diam.sebab parenta pon x tahu cemana nak terankang.

Kalau aku yg dah besar ni pon bila dapat maklumat yg itu x boleh makan

oh my. kenapaaa haram.sedap gilaaaaaaa kot rasa nak nangis

tetiba ade org nyampuk

sebab ade lemak' tu' la yg sedap

pandang tepi -,-

Apatah lagi bebudak yg tak tahu apa. apa. kan?

So sekarang pihak mana mana yg terlibat sila lah amik perhatian dan menitik beratkan hal yg sedemikian rupa. kalau dah kata itu haram ini haram


  • .sila buang tanda halal tersebut
  • .kemudian letakkan makanan makanan tersebut didalam kawasan yg bertanda NON HALAL.
  • .Bukan dengan menghantar whatsapp sana sini dan mengtakan ianya haram.oh man. lagi lagi org yg mcm aku ni. sangat lah xpercaya. k


ini sampai yg bende haram ada dalam iklan tv. Iklan tv beb mana x cair org tengok

aku pon bila tengok.
ok petang karang nak pergi beli

apatah lagi bebudak
 kakak.nak ni. 

ok nanti kita beli.

abestu kau nak suruh aku jwb apa?

no no no .tu haram. mahu tak dia geguling satu rumah.

kalau aku tipu dia pon

ok nanti kita beli k. kalau nnt pergi pasaraya pon dia akn nmpk. kakakkkkk yg dlm tv tu -,- eh kamon la. otak bebudak weh.

Fuhhhh tiup jari yg baru lepas pakai ini. hehe cantik. tapi tiga jari jela tapi. haha xsempat la.



Adiossssss :D

No comments:

Post a Comment