Bebelan.

Ahad,9th February 2014 | 9th Rabiul'Akhir(4) 1435 Hijr

Sampai bila nak statik di tempat sama bila orang lain berlumba-lumba nak masuk syurga?--mato

Hahh kau.amik setepek.sampai bila?Kadang-kadang bila fikir balik, apa sebenarnya tujuan kita hidup? Apa sebenarnya misi untuk kita buat bila bangun pagi tetiap hari. Twitter? Facebook? Instagram? Ask.fm? Whatsapp?

heehhh*

Boleh, sapa kata tak boleh? Tapi pepandailah bahagi masa.Janganlah dok ngadap tu 24/7.Gila ke apa? Tu, Allah tunggu.Allah tunggu hang nak ngadap dia.Mai sini aku ajar cemana.Aku pon tengah cuba praktikkan.Takkan nak masuk syurga sorang-sorang, aku nak tarik korang sekali.InsyaAllah.sama sama kita pimpin.

Target: JannatulFirdaus

Besar target? hehhh, sama tak target aku ngan kau? x sama? kalau x sama kau bubuh target sendiri. huuuhh
dah ada target pulak nak duduk diam -.- fikirlah cemana nak capai target hang -.-
  • Beriman dan percaya kepada Allahh
  • Sentiasa melaksanakan perintah Allah
  • Meninggalkan larangan Allah
  • Sentiasa mengingati dan mencintai Rasulullah
  • Mencari keredhaan ibubapa
  • sayang saudara kerana Allah -halawatul iman-
  • Buat baik kepada semua orang
Banyak lagi ? hang pikiaq la sendiri. setakat tu aku mampu bagi. Tapi bila fikir balik. Kita kerja ,kerja jugak. Tapi Ilmu, takkan taknak cari? Aku tahu, kita kerja hari hari dapat ilmu baru.Belajar bende baru. tak, maksud aku Ilmu Agama.Iman dalam hati.takkan paras tu je.bila nak bertambah.lepasni, nak sambung belajaq.Kalau hang amik pengajian Islam ok lagi kut. Tapi kalau hang dah dok pilih akaun , sains semua.Cemana.Kita lepasni Ilmu agama kene cari sendiri.mana ada dah ustzah nak suap hang kat kelas tetiap hari.Senior junior share ilmu tetiap maghrib? Melainkan hang dapat lecturer yang suka bagi tazkirah sebelum mula pengajian.Haaaa, barulah hang dapat.

Aku rasa kita kene jugak.KENA, kena dengar kene tengok rancangan motivasi, ilmu agama yang ada kat Tv.Aku rasa lebih baik daripada kalau kita dok baca buku pastu tak paham/tahu apa apa lepastu buat fahaman sendiri.Hehh, lagi mengarut. Kita belajar kene ada guru.Kalau xde guru, tuuuuu, syaitan guru kita -.- Takkk, aku bukan cakap kita tak boleh baca buku -.- boleh, hang beli la Gen-Q ke, Asuh ke apa ke.Beli la, kalau xfaham , jangan buat fahaman sendiri.Tanya yang lebih ariff.Kitakan banyak dah ustaz ustazah kat twitter, ask.fm dan sebagainya.Tanyaaaa la. OK? 

*Hehe.Membebel? ikot hanglah nak kata apa.
*Kumpulkan sebanyak banyak pahala.
*Cari keredhaan Allah.Kejar cinta Allah.
**kejar syurga Allah J

*Cari keredhaan ibubapa
*sentiasa mempersiapkan diri untuk mati 
*Tuntut ilmu sampai menara gading 

Adios !!

2 comments:

  1. Alhamdulillah sharing yg bermanfaat.keep up the good work :')

    ReplyDelete