Kerjaya.

Isnin, 3 Februari 2014

Adik nak susu tak?
Adik meh tidur, akak masuk dalam buai meh.
Adik nak makan asyik tak?

Assalamualaikum. Haiiiii. Harini saya dah mula kerja.Pengalamanya lahai bukan main banyak. yg jatuh almari ada, yg main periuk pinggan mangkuk maknya semua ada. Haihhh, biasalah budak budak.Karang kalau tak aktif dah penyakit lain pulak. Yang abang menyakat adik tak payah cerita. Nak marah abangnya pun baru berapa tahun, mcm tak berbaloi je membuihkan mulut.Hehe, tegur je la dengan cara baik.

Alaaaahhh, budak budak bukan tahu apa.

Antara ayat-ayat yg kita sering dengar.Walaupun mereka budak budak.kita yg tua kene tegur juga. Budak budak ni fikiran dia kuat.InsyaAllah lama lama nanti dia faham sebab apa kita marah dia dulu. Antara pengalaman baru iaaalaahhhh haha jaga kanak kanak tanpa bantuan org lain.kanak kanaknya dua org pulaktu.Aktifnya semacam pulak tu :D Haha, takpatakpa cari pengalaman.hehe xmenang tangan.bila dua dua dah tidur, mulaaaa la kutipmainan yg berselerak satu rumah.

Adik, dah buat kerja sekolah belum?
Dah ikut jadual belum dik?
Adik, daaaaah pergi tidur. Esok nak sekolah.Nak susu tak?

Dulu ayat ayat ni yang selalu aku pasangkan kat telinga adik adik setiap malam sebelum aku kerja sini.Alahai rindunyaaaa.Dialog dialog manis aku dah bertukar menjadi lebih manis sebab sini melayan kanak kanak.Haish.ok , harini kene tidur awal, sebab esok kerja.Huhu. 


**agak agak kalau pergi temuduga kerja nanti kalau dia minta pengalaman bekerja, kalau saya bagi jawapan kerja ni dia terima tak? *soalan Serius*

Adios ! harini 2RabiulAkhir1435

No comments:

Post a Comment